• Diğer

Dünya

Kadirov Tesettüre ve Sakala Savaş Açtı

Kadirov’un önceki gün (15 eylül) Rusya’nın Çeçenistan yayını yapan Rusya 1 analında peçeli ve çene üstünü kapatan kadınları sokak ortasında gözaltına alıp onları iç çamaşırlarına kadar soyacağız açıklamasının ardından (16 eylül) Kadirov!a bağlı silahlı çeteler Cevherkale (Grozni)’de 3 tesettürlü bayanı zorla gözaltına aldı.

Kadirov Tesettüre ve Sakala Savaş Açtı

17 Eylül 2014 14:35
-A

+A

SÜTUN HABER ARAŞTIRMA MERKEZİ

Kadirov’un yaptığı açıklamanın ardından Çeçenistan’da sakallı ve tesettürlü insanlara karşı baskı ve şiddet arttı.
 
Bölgeden bağımsız kaynakların Sütun Haber’e ayaptığı açıklamalara göre 10’a yakın tesettürlü bayanın zorla gözaltına alındığı ve bunlardan birisine işkence ve tecavüz edildiği öğrenildi.
 
Tecavüze uğrayan tesettürlü bayanın kaldırıldığı hastanede hayatını kaybettiği bildirildi.
 
Kadirov’un tesettürlü bayanların yanı sıra sakalı uzun erkeklerede gözdağı vererek “Onlar vahabilere benzemek istiyorlar. Hiçbir suçları yoksa bile onlara benzemek istedikleri için onların sadece sakallarını değil sakallarıyla birlikte kafalarınıda keseceğiz” şekilde açıklama yapmıştı.
 
İşte Kadirov’un televizyonda yaptığı açıklamanın video kaydı.
Haberin Videosu
Facebook'ta paylaş butonu
Print

YORUMLAR

Facebook Yorumları
YORUM YAZ
1000
gonca 24 Eylül 2014 09:06

iman ve akide demir den bir iskele, örtünmek ise din kardeşini günaha sokmamak için güzel bir çaba.lakin eğer bu örtü nefes aldırmayacak kadar sıkı olursa taksimde yıkılan iskele gibi ,iman ve akide ne kadar sağlam olsa da, sünnetullah gereği küçük bir fırtınada paraşüt olup iskeleyi yıkar ve can yakar.eğer o iskelenin örtüsünde hava delikleri olsa idi kasırga bile o demirden tonlarca ağırlığı nasıl yıksındı.evet örtü yoldakileri korumak için şart ama iskeleyi yıkmayacak yapıda olmalı...

Cevapla
gonca 22 Eylül 2014 17:26

kadınlar peçe takabilir.ama toplumsal muamelelerde talep edilince yüzünü gösterip kimliğini ispat etmelidir.ayrıca baştan aşağı örtülü mahremi olan o tip hiçbirkadına belki mahremimdir diyerek yan bakmamalı.sokakta baştan aşağı burkalı bir hanım.endamı hoşunuza gidiyor.bir de bakıyorsunuz ki evinize adım atmış kızkardeşiniz ya da halanız v.s.vallahi o bakışın günahını ömür boyu psikolojik bir ur olarak taşırsınız.denge vesselam.

Cevapla
gonca 22 Eylül 2014 17:21

peçe konusunda. okuldan çocuğunuzu almaya gidiyorsunuz.arabistandaki gibi baştan aşağı simsiyahsınız.çocuk sizi tanıyamaz ve belki de siz de görmezseniz yanınızdan kaybolur.insanların yüzleri onları tanıtan alamettir.toplumsal suçlarda ve şahitliklerde önemlidir.mesela bankaya gittim memure tamamen yüzü kapalı ve ismine dikkat etmedim.bana yanlış işlem yaptı nasıl hakkımı ararım.bu tüm toplumsal işlerde böyledir.alışverişte de aldığım malı adama geri getirsem adam beni nasıl ayırt edecek.ya da her işimizi erkekler mi görebilecek ki bu imkansızdır.

Cevapla
gonca 22 Eylül 2014 17:16

ey erkekler bakışınızı eğiniz.kadının yüzü görünebilir ve helaldir ve erkeğin imtihanıdır.her yerini örten mesture bir bayanın yüzü de erkeğin imtihanıdır.bAKMAYACAK O KADAR...ALLAH AŞKINA burka içinde giderken kızkardeşine ve anana bile yan gözle bakabilirsin ama yüzü açıksa tanır bakmazsın.el insaf...bir kadın yolda onu kocası ve mahremi görünce benim hanım,bacım,anam kardeşim diyemeyecek derece kapanıyorsa bu çok ta övülesi bir durum değildir.

Cevapla